.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رشت در بحرانی ترین وضعیت تراکمی

شهردار رشت گفت: شهر رشت در بحرانی ترین وضعیت تراکمی قرار دارد و به عبارتی متراکم ترین شهر بعد از تهران است.

محمود فریدونی در گفتگو با مهر افزود: جمعیت یک میلیون و 200 هزار نفری این شهر در روز نشان از جریان جمعیت به شهر بنا به دلایل مختلف دارد و بدون شک با افتتاح آزاد راه قزوین - رشت این شرایط دشوارتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه اگر مدیریت بحران را بر عهده نگیریم بحران ما را مدیریت خواهد کرد، اظهارداشت: وضعیت رشت تأثیر مستقیم بر موقعیت استان خواهد گذاشت.

شهردار رشت در ادامه با تشریح درصد پیشرفت پروژههای در حال انجام شهرداری گفت: تقاطع غیر همسطح شهدای گمنام 65 درصد، ساختمان ترمینال 70 درصد، ساختمان میوه و تره بار 75 درصد و تقاطع فلکه گاز 20 درصد پیشرفت کاری دارند.

وی همچنین از مسئولان استان به ویژه نمایندگان مجلس خواستار تأمین منابع مورد نیاز از محل اعتبارات ملی برای راه اندازی حمل و نقل ریلی به ویژه قطار شهری شد.

فریدونی ادامه داد: شهرستان رشت مرکز استان گیلان با موقعیت استثنای و منحصر به فرد خود ضمن ارائه خدمات فراتر از عمر شهروندان ساکن و متغیر روزانه که افزون بر یک میلیون و 200 هزار نفر هستند رسالت ارائه خدمات یک شهر ملی برای هموطنان طی سال را عهده دار است.

وی عنوان کرد: این ویژگی با عنایت به توجهات مقامات و دولتمردان کشوری و استانی براساس مصوبات هیئت دولت و شورای عالی معماری و شهرسازی به عنوان کلان شهر تلقی و همچنین بازگشای و بهره برداری از بزرگراه رشت - قزوین فشار ترافیک مسافر و گردشگر و ترانزیت کالا از بنادر آستارا و انزلی و بالعکس بدون وجود کنارگذر نیز ضرورت ارائه خدمات را به مراتب افزون می کند.

شهردار رشت اعلام کرد: انجام این رسالت فراتر از منابع داخلی و استانی بوده و بدون اعطای منابع ملی، خاص و ردیفهای پیش بینی شده و مصوب در بودجه سنواتی و متمرکز که از حیطه اختیار استان خارج است و عزم ملی را طلب می کند، میسر نمی شود.

وی با اشاره به اینکه به منظور تحقق انتظارات، رفع تنگناها و معضلات با تمهیداتی در برنامه ها و فعالیتهای شهرداری رشت در قالب طرح جامع و طرحها تعریف و تنظیم شده است، افزود: اکنون که شرایط فعلی بستر در مقاطع سال مالی به ویژه در اصلاح بودجه سال جاری به خصوص در مراحل پیشنهاد و تصویب بودجه سال 89 مهیا است مانند همیشه عنایت، درایت، همت و پیگیری دلسوزانه مسئولان یارای شهر خواهد بود.

فریدونی ادامه داد: تامین منابع مورد نیاز و درخواست از اعتبارات ملی و متمرکز و حساب ذخیره ارزی برای حمل و نقل ریلی به ویژه قطار شهری و از محل اعتبارات و منابع اعطایی سال 88 و همچنین پیشنهادی و مصوب سال 89، تامین بخشی از منابع برای تکمیل پروژه های در دست اجرا از محل تملک دارایهای سرمایه ای (ملی و خاص، ردیفها و کمکهای اعتباری و وجوه اداره شده) مصوب سال جاری و همچنین پیش بینی منابع برای ادامه عملیات در سال 89 در فصول حمل و نقل و عمران شهری از مطالبات عمده شورا و شهرداری رشت از نمایندگان شهرستان رشت است.

وی در ادامه پیش بینی اعتبارات لازم از محل تملک دارایهای سرمایه ای (ملی و خاص ردیفها، کمکهای اعتباری و وجوه اداره شده) صندوق ذخیره ارزی در بودجه سال 89 برای ادامه فعالیتها و طرحها و پروژه های جدید تعریف شده در فصول هشتگانه به ویژه حمل و نقل، عمران شهری، گردشگری، بازرگانی و سایر موارد را از دیگر مطالبات اعلام کرد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.155 seconds.